gündeminiz
Funda Ayla

Bir insanı ne kadar sürede tanırsınız

gündeminiz

Bu aralar çok fazla şehir değiştirmek zorunda kaldım. Bunların bazısı iş gezisi bazısı da eski arkadaşlarla buluşma şeklindeydi.

İki, üç günlük iş için gittiğim geziden dönerken sabah on sularındaki uçak’a yetişmek üzere evden erken saatlerde çıktım. Tam dolmuş durağına geldiğimde 20’li yaşlarda bir gencin de beklediğini gördüm.

Beni görür görmez hemen “günaydın” dedikten sonra havaalanına gidip gitmediğimi sordu. Biraz konuşunca aynı uçakla İstanbul’a gittiğimizi ve ilk kez uçağa bineceğini öğrendim.

Havaalanı sapağında dolmuşdan indik. Yaklaşık bir kilometrelik yolu birlikte yürüdük. Yol boyunca, Mardinden Bodrum’a bir otelde çalışmak üzere geldiğini, kaldığı yedi ay boyunca hoşlandığı bir kız arkadaşının olduğunu ama onun yüz vermediğini, çok üzüldüğünü ve karşılaştığı diğer olayları anlatıp durdu..

İşin ilginç yanı ise, ikimizde de sabahın bu kör saatinde uyku mahmurluğundan eser olmaması ve çenemizin düşmesi oldu. Biletlerimizi aldık. Transit gideceği için ona iki bilet aldık ve valizini Mardinde eline alacağı şekilde işlemlerimizi yaptırdık.

Sonrasında ikinci arama noktasından geçip, kahvelerimizi alıp, konuşmamıza kaldığımız yerden devam ettik.

Bir daha çalışmak üzere Bodrum’a gelip gelmeyeceğini bilmediğini ama patronunun ona seni yine bekliyoruz dediğini anlattı. Havaalanının çeşitli yerlerinde resimlerini çektik. Bir ara kayboldu ve bir sürü video çekerek geldi. İlk kez havaalanı görmesi ve ailesine gördüğü yerleri anlatacak olmasının verdiği heyecanla yöresel şivesiyle o kadar güzel duygu ve düşüncelerini anlatıyordu ki..

Köşe yazımda ondan bahsetmek istediğimi söyleyince; hemen “beni meşhur mu yapacaksın” diye sordu. İzin verirse ismini kullanabileceğimi de söyledim. Bana instagram hesabımın olup olmadığını sordu. Hemen eklemeyi yaptıktan sonra, incelemeye başladı.

Sonrasında ise, Turizmcilikle ilgili öğrendiği bilgileri kendi şehrinde nasıl uygulayabileceği konusu da dahil bir çok konu hakkında fikir ürettik. Konu konuyu açınca iki saatlik bekleme süresinin nasıl geçtiğini anlamadık bile..

Anonsumuzun yapılması, biletlerimizin kesilmesi ve yerimize oturmamız…bütün bu etaplarla ilgili bilgi vermeye devam ettim.Biletim, cam kenarı olmasına rağmen ona yer vererek video çekmesine yardımcı oldum.

İstanbul’a inip, transit yolcuların gideceği kapıya geldiğimizde vedalaştık. Yaklaşık beş saat havaalanında bekleyecekti. Bodrumdan Mardin’e gitmek nerdeyse bütün bir gününü alacaktı. Ama o yedi ay sonra ailesine kavuşacak olmanın verdiği mutlulukla sabredebileceğini söylüyordu..

Eve vardığımda, mesaj aldım. Hala İstanbul havaalanında uçağını bekliyordu. Çektiği videoları yayınlıyordu. Birkaç tanesine yorum yaptım. Yayımladığı videolarda dikkatini çeken yerler ve konular vardı.

Bu kadar farkındalığı yüksek olan bir genç ile arkadaşlık etmek bana da iyi gelmişti. Bir an, ülkemizde ne kadar değerli gençlerin yetiştiğini görmenin huzuru kapladı. Hele de yapmayı planladığı ve anlattığı şeyleri gerçekleştirdiğini düşünün..Bu ülkenin sırtı yere gelmez diyebilirmiyim!

Mahsum… Seninle tanıştığıma çok çok memnun oldum. İyi ki varsın. Seni yetiştiren büyüklerinin de ellerinden öperim.